Tja. Egentligen vill jag skriva om Varbergs kvällstävling, men jag måste få skriva av mig innan typ mitt psyke seriöst exploderar. För denna helgen har lärt mig ett och annat.
Tävlingen började ju som sagt igår. Och man visste ju inte riktigt vad vädret skulle bli. Så jag hade typ ställt in mig på små skurar hela dagen eller konstant regn i "normal" nivå.
Så ja allt va frid och fröjd. Kör ut när dom kallar fram mitt första heat. Får startspår 4. Kommer iväg sjukt bra i starten och ligger två, tills jag upptäcker att bilen inte går i vissa kurvor. Kör på som fan ändå. Tabbar mig i målböjen och då kommer hon som låg 3 om och samtidigt kör jag på en fågel som springer på banan. Min hjärna fick totalt hjärnsläpp och jag vet inte riktigt exakt vad jag gjorde. Men jag försökte nog väja för fågeln samtidigt som jag försökte hålla min andra plats.
Så jag blev 3a iallafall.. När jag väl kom in i depån så började vi fundera på vad som inte funkar. Och gick igenom det mesta. Förgasare, tändstift ja det mesta kändes det som. Men gick inte helt 100 ändå. Så jag tänkte jag kör andra med och funkar det inte då så skiter jag i det. Det är inte jättekul att köra när det inte funkar och det känns som att man sitter och söndagskör. Jag har liksom gått å oroat mig hela veckan för att en drivaxel ska gå sönder eller en länkarm. Ja nått som typ är lätt att fixa. Men förgasare? SUCK!!!
Så jag körde ut i andra och när jag väl står på startplattan så seriöst ÖPPNAR sig himlen. Och det börjar ösregna. Men det stoppade tydligen inte dom. Grön flagg runt hela banan, tumme upp och sen grön lampa. Men innan det blir tumme upp och grön lampa så sitter jag å funderar på om jag seriöst ska stanna eller bara köra. Men så kom tumme upp och jag tände till och släpper när det röda släcks. As svårt å köra och med sveriges segaste torkare. Kör upp mig till en andra plats efter lite om och men, man satt alltså och chansade på vart banan gick. Fick målflagg och tänkte gött. Värt att försöka få i ordning på bilen tills idag då. Tills jag hör att det är någon som "blev avvinkad av funktionärerna".. Seriöst va?? Vad då avvinkad?? Jo då visade det sig att enligt säkerhetschefen i Laholm så va det inte ett bra väder att köra i och heatet skulle köras om. INTE OKEJ!! Bobby såg ingen blev avvinkad däremot va det en som drog en drivaxel och kunde inte fullfölja heatet. To bad säger jag ju bara. Det är ju inte vädrets fel att man drar en drivaxel. Så jag står och är as förbannad på säkerhetschefen och skäller på han och försöker få en vettig förklaring men får höra att det är
2 som blev avvinkade av funktionärer och vi andra fick köra färdigt heatet. OM det nu va så jävla hemskt att köra i det vädret som det uppenbarligen gick och göra, trots att man inte bör göra det, vinka med RÖDFLAGGA då! Så att alla förare kan stanna då hade jag fan kunnat gå med på det. Men att skylla på att 2 blev avvinkade när det inte ens är så är inte okej. Och det värsta är nog faktiskt att domaren inte hade en jäkla aning om att det faktiskt hände. Det fick vi säga till honom när heatet kördes om. Enligt regelboken kan man inte dra tillbaka ett heat om man fått målflagg, rätta mig om jag har fel. Jag va så jävla förbannad så jag avanmälde mig till hon som stod i insläppet efter att vi hade pratat med säkerhetschefen så sa jag till henne att hon kunde stryka mig. Sen efter jag hade lugnat mig 1 hg så gick jag ner och kollade med henne så att hon faktiskt hade avanmält mig, till svar fick jag "nej, jag satte en ring runt ditt nummer för jag visste inte" nä men jag sa väl till henne?
Jag fattar fortfarande inte varför man hänger upp en grönflagg när man inte tycker att heat bör släppas. Säkerhetschefen ska ju vara på huvudposteringen, då kan han ju bara hänga ut rödflaggen och säga att vi väntar tills det värsta är över istället.. Men nej då skyller han på att kommunikationen inte funkar. Men harregud, han har inte dött av lite vatten innan varför inte bara springa ner till dom och säga till istället? Och sen hade jag stått och visat tumme upp så hade jag i fråga satt om vi verkligen ska släppa det. Det handlar ju inte bara om förarnas säkerhet utan även funktionärerna på banan. Jag seriöst såg typ ingenting på vissa ställen och bara chansade på att banan gick där och hoppades på det bästa. Jag hade inte velat ha det på mitt samvete om en funktionär helt plötsligt springer ut i banan.
Jag e fortfarande sjukt irriterad på hur detta gick till. Och är glad att jag inte va med i omkörningsheatet. Och bestämde mig där med att JAG ALDRIG MER, PÅ HEDER OCH SAMVETE, KÖR I LAHOLM! Nu får det fan vara nog. Och till er som säger att vi uppifrån gnäller och kör ändå, enda anledning till att många av oss kör eller har kört är nog för att slingan är såpass rolig att köra. Dock håller den aldrig. Så den behöver ha bättre material. Det som är mer positivt jämfört med förr är att det går fortare än vad det gjorde innan. Men när såna här saker händer, så får det en att tänka om faktiskt. Alla vi 5 körde på lika villkor. Varav 4 av oss fick målflagg = att vi skulle haft våra poäng. Men så är det vissa som påstår nått som inte är sant, men vissa verkar ju kunna köpa sig in i tävlingar eller så räcker det med att man har rätt kontakter, för helt plötsligt ska det köras om för det va "inte rätt att släppa heatet och köra". Nä det tro la fan när det blixtrar till höger och vänster och nästan upp och ner, åskar, himlen öppnar sig plus att det haglar. Och komma på efter att vi hade kört att det är inte rätt.. Då börjar man fundera. Sen gör dom lite som dom vill där nere med. Helt okej att dom flyttar fram så det blir fulla heat, men då ska sekretariatet veta om det med så förarna får det poäng som dom ska ha. För det va ett jävla klabb med det med.
Så sorry Laholms MK, jag kommer inte ner å kör för er igen! Men jag antar att ni klarar er utan mig ;)
Så nu har jag äntligen fått skriva av mig lite. Nu ska jag försöka koppla av lite och kolla på film. Släppa denna tävlingen, bryta ihop (det gjorde jag dock redan igår =), ta nya tag i Falköping den 23 augusti :)
Återkommer med Varbergs kvällstävling en annan dag.
Puss // Alex
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar